برای کارآفرینان، هیچ چیز هیجانانگیزتر از هدایت کردن اشتیاق خود، ایجاد چیزی از ابتدا و تماشای یک ایده تجاری نیست.
هنگامی که یک کسب و کار آنلاین راه اندازی می کنید، مزایایی مانند هزینه های اولیه پایین تر و انعطاف پذیری بیشتر برای محور ایده های خود به دست می آورید. با این حال، حتی برای پررونق ترین مشاغل، دست اندازهای غیرمنتظره ای نیز در جاده وجود دارد، به خصوص زمانی که در حال انجام یک تلاش جدید هستید.
چه در حال راهاندازی یک استارتآپ کاملاً جدید یا بهروزرسانی حضور آنلاین برند خود باشید، در اینجا راهنمای گام به گام ما برای راهاندازی یک کسبوکار آنلاین موفق است.
شروع سفر کسب و کار آنلاین شما با یافتن تمرکز تجارت الکترونیک شما شروع می شود:
آیا می خواهید خدماتی مانند نویسندگی یا طراحی وب به افراد دیگر ارائه دهید؟ آیا علاقه مند به فروش کالا هستید، شاید با خدمات شخص ثالث مانند چاپ بر اساس تقاضا و dropshipping؟ فروش محتوای دیجیتال یا اشتراک آنلاین چطور؟
مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، اگر یک کسب و کار آنلاین را در منطقه ای که دوست دارید راه اندازی کنید، شانس بهتری برای شما وجود دارد که از کار روی آن و رشد آن کسب و کار لذت ببرید. متیو Chojnacki، بنیانگذار و مالک 1984 Publishing، یک ناشر کتاب بوتیک مستقر در کلیولند، اوهایو، استراتژی آنلاین خود را کلید رشد تجارت خود در بیست سال گذشته می داند. Chojnacki میگوید: «مردم اغلب این ایده را دارند که کار قرار نیست سرگرم کننده باشد، و این سرگرمی نباید سودآور باشد. “اما بخش سرگرم کننده یا بخش اشتیاق، همیشه کلید موفقیت است. این بسط کارهایی است که از آن لذت می برید و در زندگی خود انجام می دهید. زیرا اگر پرشور نباشید، آن تجارت خاری در چشم شما خواهد بود. ”
این بدان معنا نیست که کسب و کار شما نیاز به اختراع مجدد چرخ دارد. صرفاً بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد می تواند به همان اندازه موفق باشد. Chojnacki میگوید: «اگر به درون جعبه فکر میکنید، و آنچه قبلاً انجام شده است، خوب است. اما آیا می توانید آن را بهتر کنید؟ در مراحل اولیه راه اندازی ایده خود، در مورد کسب و کارهای موجود تحقیق کنید تا مفهوم منحصر به فرد خود را محدود کنید. Chojnacki پیشنهاد می کند چند سوال از خود بپرسید:
بعد از اینکه به ایده کسب و کار آنلاین رسیدید، گام بعدی نوشتن یک طرح تجاری دقیق است. این سند با تحقیق و تجزیه و تحلیل عمیق، نقشه راه قوی از عملیات، اهداف، چشم انداز و فرصت های شما است. یکی از اهداف اصلی یک طرح کسب و کار این است که به شما کمک کند افکار خود را سازماندهی کنید و روی رشد و استراتژی متمرکز و هدفمند باشید. در پایان سند، خوانندگان باید در مورد شرکت شما هیجان زده باشند و درک روشنی از اینکه چرا شما فرد مناسبی برای تحقق بخشیدن به این ایده تجاری هستید، داشته باشند.
تنظیم یک طرح تجاری کامل ممکن است فوراً منطقی نباشد. بخشی از شروع یک کسب و کار، آزمایش برای یافتن جایگاه منحصر به فرد خود است. برای کارآفرینانی که در حال توسعه طرح کسب و کار خود هستند، یک سند کوتاهتر که چند صفحه است میتواند به همان اندازه مفید باشد.
توسعه برند شما یکی از هیجان انگیزترین بخش های شروع یک کسب و کار آنلاین است. اینجاست که علایق شخصی و زیرکی حرفهای شما تلاقی میکنند و نحوه برقراری ارتباط با آنچه که کسبوکارتان را خاص میکند، فرموله میکنید.
یک برند موفق به خوبی تعریف شده و برای ارتباط شخصی ساخته شده است. Chojnacki میگوید: «همه راههای مختلفی برای توضیح آنچه شما برای آن ایستادهاید، وجود دارد. اما مردم باید فوراً یک برند را درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند. شما باید به نوعی متمایز شوید.”
راه های بی حد و حصری وجود دارد که می توانید ارزش های خود را بیان کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار آنلاین با ارتباط حضوری با مشتریان، برند خود را تقویت و گسترش می دهند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است سفارشات آنلاین را تحویل محلی دهد، یا یک کارآفرین ممکن است یک سخنرانی اصلی در یک کنفرانس داشته باشد. توسعه یک استراتژی برند یا استراتژی بازاریابی برند، راه دیگری برای تعریف پیشنهاد برند شما و ایجاد کانال های ارتباطی است.
یک استراتژی برند به اندازه یک طرح تجاری دقیق و سازماندهی شده است: این یک طرح بلند مدت است که ارزش ها، ماموریت و چشم انداز شما را مشخص می کند. در این استراتژی، ماموریت برند با چشم انداز برند همراه است. Chojnacki میگوید: «چشمانداز واقعاً مهم است، خواه بیانیه چشمانداز شما باشد یا تعیین هدف شما. اما او خاطرنشان می کند که این اظهارات نیازی به طولانی یا بزرگ ندارند: “گاهی اوقات کمتر، بیشتر است.”
یک شعار ساده یا طرح آسانسوری می تواند برند شما را جذب کند و به ایجاد ارتباط عاطفی با کار شما کمک کند. “وقتی چیزی را با نام تجاری می فروشید، وقتی آن کالا یا خدمات را دریافت می کنید چه احساسی دارید؟” Chojnacki توضیح می دهد. “این احساس واقعا مهم است. برند باید به نحوی احساسی را در شما ایجاد کند. و می تواند هر احساسی باشد: غمگین، ترس، هیجان، ثروتمند، باحال.”
استراتژی های برند همچنین هویت بصری، سبک ارتباطی و نقاط تماس کسب و کار را مشخص می کند. Chojnacki می گوید: «ممکن است به معنای یک داستان شخصی باشد؛ ممکن است به معنای اشتیاق شما در مورد اینکه چرا دارید کسب و کار خود را انجام می دهید. همچنین ممکن است به این معنا باشد که شما از طریق برندتان چه فرصتها یا مزیتهایی به آنها میدهید.»
او اضافه می کند که هیچ راه درست یا غلطی برای ارتباط با برند شما وجود ندارد. بسته به نوع کسبوکاری که میخواهید راهاندازی کنید، برخی از آنها همه در مورد کیفیت خوب و بهترین قیمت هستند. لزوماً نباید داستان شگفتانگیزی وجود داشته باشد. کسبوکار راهی عالی برای مشتریان است. پول پس انداز کنید و دقیقاً به آنچه می خواهند دست پیدا کنید.”
با پلتفرم ساخت وبسایت مناسب نظیر پدیشا ، میتوانید همه چیز را از راهاندازی کمپینهای بازاریابی پیچیده مستقیماً از خانه خود تا ایجاد آسان ویدیوهای مارکدار برای نمایش محصولات و بیان داستان خود انجام دهید. شما حتی میتوانید عملکردهای پشتیبان (مانند حسابداری، صورتحساب، حمل و نقل و انجام سفارش) را بدون نیاز به استخدام یک تیم کامل از کارمندان اجرا کنید. به عنوان اولین قدم، تصمیم بگیرید که کدام ابزار آنلاین برای کسب و کار کوچک شما مناسب است.
به گفته Chojnacki، یکی از موثرترین و آسانترین استراتژیهای بازاریابی، یکی از سنتیترین آنها نیز هست: کمپینهای ایمیل. Chojnacki میگوید: «مشتریان میخواهند در مورد محصولات و چیزهایی که میفروشند بهروز باشند، و میخواهند در مورد آنچه ممکن است در فروش باشد، اطلاع قبلی داشته باشند. “لیست های ایمیل یک ابزار بسیار مهم برای کسب و کار کوچک هستند، زیرا شما می خواهید آن مشتریان را بازگردانید.” او اضافه می کند که هیجان ایجاد شده توسط انفجارهای ایمیل می تواند به ویژه در صورتی موثر باشد که در حال فروش یک کالای انحصاری یا اجرای یک فروش باشید. “هیچ کس نمی خواهد آن را از دست بدهد. مهم نیست چند سال دارید، همیشه این ترس از دست دادن وجود دارد. هر محصولی را که می فروشید، باید سطحی از هیجان را ایجاد کنید.”
ادغام قابلیتهای رسانههای اجتماعی در برنامه بازاریابی شما نیز مهم است، زیرا به شما امکان میدهد تماس شخصیتری داشته باشید و مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. Chojnacki می گوید: «شما می خواهید مشتریان را برگردانید. “و شما می خواهید یک مشتری مادام العمر ایجاد کنید.”
صاحبان کسبوکارهای کوچک میتوانند با خودکار کردن سایر جنبههای کسبوکارشان، از جمله برنامهریزی قرار ملاقات و عملکرد تجارت الکترونیک، زمان را برای تمرکز بر بازاریابی مشخص کنند.
پس از تدوین یک طرح تجاری و استراتژی برند، ساخت یک وب سایت آخرین قطعه از پازل است. این مرحله شامل اقدامات مشخصی مانند انتخاب نام دامنه و قالب وب سایت برای کسب و کار شما است.
خوشبختانه، Chojnacki میگوید، ساختن یک وبسایت میتواند فرآیندی جزئی باشد. “شما می توانید با یک صفحه فرود که فقط اطلاعات تماس دارد شروع کنید، و سپس آن را به عنوان داستان خود بسازید. لازم نیست کل کسب و کار خود را در نظر بگیرید.” او اضافه می کند که مشخص کردن ماموریت شما یک امر ضروری است. “آیا در حال افتتاح یک رستوران هستید؟ آیا کتاب می فروشید؟ آیا لباس می فروشید؟ این باید محکم باشد.”
Chojnacki اضافه می کند که داشتن یک کنترل خوب در زاویه کسب و کار و مخاطبان شما نیز قبل از ایجاد یک وب سایت مهم است. “تمرکز شما چیست؟ اگر لباس می فروشید، آیا به دنبال هزاره ها یا Gen Xers هستید؟ بنابراین حداقل قبل از اینکه به یک وب سایت فکر کنید باید سازماندهی شود.”
هنگامی که شروع به ساختن یک وب سایت می کنید، عناصر خاصی باید بخشی از استراتژی طراحی شما باشند، از جمله رنگ های اصلی، فونت ها، تصاویر، محتوای نوشته شده و لوگوی شما. طرحبندی وبسایت شما میتواند هویت برند شما را نیز منعکس کند. نیازی نیست یک عکاس حرفه ای استخدام کنید یا پول زیادی برای این عناصر خرج کنید. مهمترین چیز این است که به مشتریان خود بگویید که چه کسی هستید – و چرا آنها باید در مورد آنچه در آینده در راه است هیجان زده باشند.